متفورمین و درمان سرطان تخمدان
 بیماران دیابتی مبتلا به سرطان تخمدان که برای کنترل بیماری دیابت خود از قرص متفورمین استفاده می کنند نسبت به کسانی که از این قرص مصرف نمی کنند بقأ بیشتری دارند. این تحقیقات در کلینیک مایو انجام گردید و نتایج اولیه ی آن در مجله ی Cancer بصورت آنلاین منتشر شد. بر اساس نتایج این تحقیق ممکن است از داروهای موجود بتوان برای درمان بیماریهای دیگر استفاده کرد.
متفورمین بطور گسترده برای درمان دیابت در جهان استفاده می شود، تحقیقات قبلی  که توسط دانشمندان دیگر انجام گردید نشان می دهد که این دارو برای سایر سرطانها  نیز می تواند مفید باشد. محققین کلینیک مایو توانستند سرطان تخمدان  را نیز به این لیست اضافه کنند.
محققین با مقایسه ی 61 بیمار مبتلا به سرطان تخمدان که متفورمین مصرف می کردند با 178 بیماری که از متفورمین استفاده نمی کردند به نتایج فوق دست یافتند  شصت و هفت درصد از بیمارانی که متفورمین می خوردند بعد از 5 سال هنوز  به زندگی خود ادامه می دادند در صورتیکه 47 درصد از بیمارانی که متفورمین مصرف نمی کردند در طی 5 سال به زندگی خود ادامه می دادند. هنگامیکه محققین به آنالیز فاکتورهایی نظیر نمایه ی توده ی بدنی بیماران، شدت سرطان، نوع شیمی درمانی  و کیفیت جراحی این بیماران پرداختند مشخص گردید بیمارانی که از متفورمین  استفاده می کردند تقریباً 4 برابر بیشتر از بیمارانی که از داروی متفورمین استفاده نمی کردند بقا یافته اند. گفته ی  دکتر kumar از کلینیک مایو: مطالعه ی ما نشان داد که بقأ زنان مبتلا به سرطان تخمدان که از داروی متفورمین استفاده می کردند افزایش یافته است. البته به دلیل عدم بررسی بسیاری از عوامل در یک مطالعه ی گذشته نگر هنوز مشخص نیست که آیا علت بقأ این  افراد بطور مستقیم به مصرف داروی متفورمین مربوط میشود یا نه.
 شواهد بیشتری لازم است تا مصرف این دارو که برای انسان ایمن است بطور عمومی برای تأثیر مثبت آن بر سرطان تخمدان به همه  توصیه شود.
این یافته ها داده هایی را برای مطالعات کلینکی بیشتر بروی سرطان تخمدان  فراهم کرده است تا در مطالعات بزرگتر بروی سرطان تخمدان استفاده  شود به دلیل میزان مرگ ومیر بالای بیماران بر اثر ابتلا به سرطان تخمدان  محققین می گویند نیاز به درمانهای جدید برای درمان این سرطان یک ضرورت  است و متفورمین می تواند یکی از آن موارد باشد.
منبع: Mago clinic